Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus Beluga Transport. Pierwszy komercyjny lot pod nowym AOC

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus Beluga Transport. Pierwszy komercyjny lot pod nowym AOC
Fot. Airbus Media
Zbudowany przez Airbusa geostacjonarny satelita telekomunikacyjny EUTELSAT 36D został przetransportowany z Tuluzy we Francji do Sanford na Florydzie w USA na pokładzie airbusa BelugaST (A300-600ST). Następnym krokiem jest Kennedy Space Center na Florydzie, gdzie jeszcze w tym miesiącu satelita zostanie wystrzelony na orbitę na pokładzie rakiety SpaceX Falcon 9. To pierwszy komercyjny lot Airbus Beluga Transport pod nowym AOC.

To już trzeci raz, ale pierwszy pod własnym AOC, kiedy samolot transportowy BelugaST dostarcza satelitę geostacjonarnego Airbusa do Kennedy Space Center na Florydzie. Poprzednie misje obejmowały HOTBIRD 13G w dniu 17 października 2022 r. i Inmarsat 6-F2 w dniu 30 stycznia 2023 r.

Firma Airbus Beluga Transport została założona w celu komercjalizacji floty samolotów A300-600ST Beluga. Na początku tego roku linia otrzymała certyfikat operatora lotniczego (AOC), a także zezwolenie dla zagranicznych przewoźników lotniczych tzw. Foreign Air Carrier Permit (FACP) od Departamentu Transportu USA (US DoT) i może teraz latać jako linia lotnicza cargo wykorzystująca frachtowce BelugaST (A300ST). Tutaj warto dodać, że w miejsce maszyn A300 Airbus wprowadził sześć samolotów BelugaXL nowej generacji, opartych na większych A330-200, aby wesprzeć zwiększenie produkcji samolotów pasażerskich.

Dla samolotów BelugaST oznacza to, że mogą one rozpocząć nowy etap eksploatacji. Płatowce te mają jeszcze sporo godzin lotu i cykli do osiągnięcia swoich pierwotnie zaprojektowanych limitów eksploatacyjnych. Do tej pory samoloty zanotowały 15 tys. cykli, a ich limity są szacowane na 30-31 tys. cykli. Ponadto, aby lepiej sprostać wymaganiom prawdziwie międzynarodowych operacji, samoloty BelugaST zostały wyposażone w nowej generacji system zarządzania lotem (FMS) z ADS-B dla zwiększenia możliwości nawigacyjnych w lotach międzykontynentalnych.

EUTELSAT 36D

EUTELSAT 36D jest oparty na najnowszej generacji geostacjonarnym satelicie telekomunikacyjnym Eurostar Neo i będzie świadczył usługi telewizyjne (DTH) i rządowe w Afryce, Europie i krajach wschodnich, a jego planowany okres eksploatacji wynosi ponad 15 lat.

- EUTELSAT 36D jest najnowszym kamieniem milowym naszego wieloletniego partnerstwa z Eutelsat sięgającego ponad 30 lat. Jest to 22. geosatelita, którego zbudowaliśmy dla tej firmy i który zapewni większą przepustowość w Afryce i Eurazji - powiedział Philippe Pham, szef działu telekomunikacji i systemów nawigacyjnych w Airbus.

Z 70 transponderami pasma Ku, całkowicie elektryczny EUTELSAT 36D zapewni wszystkie główne misje EUTELSAT 36B, z ulepszonym zasięgiem i wydajnością. Jest to czwarty Eurostar Neo na orbicie. Satelity te łączą w sobie zwiększoną pojemność ładunkową oraz bardziej wydajne systemy zasilania i kontroli termicznej ze skróconym czasem produkcji i zoptymalizowanymi kosztami w ramach w pełni zdigitalizowanego procesu produkcyjnego. EUTELSAT 36D łączy w sobie 18 kW mocy elektrycznej ze zmniejszoną masą startową wynoszącą około pięciu ton, dzięki możliwościom EOR (Electric Orbit Raising) firmy Airbus, wzmacniając pozycję Airbusa jako światowego lidera w dziedzinie napędu elektrycznego.

Rodzina satelitów telekomunikacyjnych Eurostar Neo firmy Airbus opiera się na platformie i technologiach nowej generacji, opracowanych przy wsparciu Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA) i innych, w tym Centre National d'Etudes Spatiales (CNES) i Brytyjskiej Agencji Kosmicznej (UKSA).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Przewóz bagażu żyłą złota. Linie zarobiły ponad 33 mld dolarów

Biznes i przemysł

Sichuan Airlines zainaugurowały loty cargo do Warszawy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus Beluga Transport (AiBT) może latać do USA

Biznes i przemysł

Airbus Beluga Transport (AiBT) może latać do USA

Piotr Bożyk 11 lutego 2024

Airbus Beluga Transport z certyfikatem AOC

Biznes i przemysł

Airbus Beluga Transport z certyfikatem AOC

Piotr Bożyk 10 stycznia 2024

Airbus: Beluga będzie oferować komercyjne loty cargo

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Przewóz bagażu żyłą złota. Linie zarobiły ponad 33 mld dolarów

Biznes i przemysł

Sichuan Airlines zainaugurowały loty cargo do Warszawy

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus Beluga Transport (AiBT) może latać do USA

Biznes i przemysł

Airbus Beluga Transport (AiBT) może latać do USA

Piotr Bożyk 11 lutego 2024

Airbus Beluga Transport z certyfikatem AOC

Biznes i przemysł

Airbus Beluga Transport z certyfikatem AOC

Piotr Bożyk 10 stycznia 2024

Airbus: Beluga będzie oferować komercyjne loty cargo

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5